post

Extrem orderingång – sena leveranser

Hoppas på förståelse för situationen.

Hoppas på förståelse för den akuta situationen.

Vi har under den senaste tiden haft extremt många och stora beställningar med kraftigt försenade leveranser som en olycklig följd.

Vi jobbar dock hela tiden tålmodigt på och gör allt vi kan för att så fort som möjligt leverera inkomna beställningar, och fylla på ett alltför snabbt minskande lager.

Vi hoppas att våra kunder är lika tålmodiga, samt har förståelse för situationen. Hör av er med frågor eller meddelanden om ni har svårt att vänta ett antal extra dagar/veckor.

Kommentarer till detta inlägg

  1. Michael Andersson säger

    Hej
    När kan jag förvänta mig att ordern Order: #16416 går iväg?
    Det har gått ganska lång tid nu och betalade i förskott för att vara säker på att vara prioriterad kund.
    Är det bättre att jag kommer ner och hämtar det i helgen eller på måndag så jag är säker på att jag har säkrat min mat under kommande tid?
    MVH
    Michael Andersson

    • Kjell Askling säger

      Hej!
      Lite väl långt att åka ser det ut som, så jag föreslår att vi skickar varorna till dig, såsom beställt. Du kan förvänta dig att vi skickar dina varor nu på måndag, vilket innebär att du bör kunna ha varorna hos dig på onsdag. Du får ett leveransbesked från oss när varorna har skickats och en avisering från DHL med uppgift om när de har tänkt att leverera till dig. Någon behöver finnas på plats under den tid som DHL avser att leverera, men du kan ändra leveransdag om du så önskar. Om du inte har möjlighet att vara hemma och ta emot varorna kan du be oss att skicka utan krav på kvittens, men då har du hela ansvaret ifrån det att DHL har lämnat varorna.

    • Kjell Askling säger

      Vi försöker hålla oss ifrån beräkningar i dessa oberäkneliga Corona-tider, och bara göra så gott vi kan. För din del innebär det att dina varor skickas (äntligen) imorgon. Beklagar förseningen.

      • Sandra säger

        Det är absolut ingen fara. Med alla respekt för vad som händer i världen. Tänkte bara om jag skulle behöva köpa ”vanligt” mjöl tills vidare.

    • Eta Ingemarsdotter säger

      Hej!
      Jag undrar hur det går med mina beställningar #17089 och #17090 som jag beställde och betalade för 10 maj?

      Vänligen/
      Eta

      • Kjell Askling säger

        Hej!

        Skickar dina varor på måndag. Det är hög tid att även ni tålmodiga får era varor nu.

  2. Olle Lindmark säger

    Hej!

    Tänkte höra hur det ligger till med order #16422?
    Finns det hopp om den?

    //Olle

  3. Anna Ekholm säger

    Hej kära ni.
    Undrar hur det står till för order 16466?
    Med all förståelse för läget i världen.

    Med ljus och kärlek
    /Anna

    • Kjell Askling säger

      Hej Anna!

      Dina varor skickas inom ett par dagar. Vi har försökt tillfredsställa kunder som har bråttom, tyvärr med resultat att många tålmodiga har fått vänta extra länge. Beklagar detta, men är samtidigt tacksam för förståelsen och tålmodigheten.

      Varma ekohälsningar / Kjell

  4. Katarina Grewe säger

    Hej kära ni!

    Undrar hur det står till för order 16609?
    Med all förståelse för läget i världen.

    Med ljus och kärlek
    /Katarina

    • Kjell Askling säger

      Hej Katarina!

      Antar att du har bråttom eftersom du hör av dig. Vi lägger in din order i prioriteringslistan och skickar dina varor så fort som det går (inom några dagar).

  5. Ilar Åsa Bokor säger

    Hej hopp!
    Hur många dagar kan vi räkna med att en beställning tar?
    Jag menar – då kan vi få ett hum om vilken väntetid det är och bereda oss på att det tar exempelvis minst 4 veckor innan ni hinner skicka en ”vanlig tålmodig” order.
    Alla är vi ju nyfikna på hur vi ligger till.
    Det är ju julaftonskänsla när jag får från er.

  6. Ilar Åsa Bokor säger

    Kanske ni kan skriva typ ”denna vecka startar vi från order nr xxxxxx – och vi hinner ca xx st/dag”. …då kan vi räkna ut ett eget ungefärligt leveransdatum.

    • Kjell Askling säger

      Hej hopp på dig själv du tålmodiga!

      Tack för dina förslag. Vi tar med dem i våra funderingar på hur vi på bästa sätt skall lösa situationen så att så många som möjligt blir nöjda. Det är dock inte helt lätt att hitta en rak och enkel lösning eftersom kunderna har olika behov vad gäller snabbheten i leveransen. Som du förstår så tillhör du de tålmodiga som har fått vänta extra länge. Vi är glada för ert tålamod. Ni är helt underbara, men vi vill givetvis att också ni tålmodiga skall kunna vara både nöjda och glada.

  7. Sam Würth säger

    Hej!

    Undrar hur det står till för order 16571?
    Med all förståelse för läget.

    Allt gott!!!
    /Sam

    • Kjell Askling säger

      Den vilar lugnt i vårt lager, så det går ingen nöd på den. Men, kanske för dig om vi inte skickar den? Skämt åsido så antar jag att du är angelägen eftersom du undrar, så vi försöker få iväg dina varor på måndag.

  8. Erika säger

    Hej! Skulle höra om ni är på gång med att skicka order 16460 eller när jag kan vänta mig att den kommer?

    Mvh Erika

  9. Ronja Byström säger

    Hej, när skickar ni order 16408? Har betalt i förskott och tycker det är lite märkligt att ni har olika ”köer”. Tydligen måste man höra av sig här för att få sina varor, annars hamnar man hela tiden sist i kön?

    • Kjell Askling säger

      Dina varor är redan packade och skickas härifrån imorgon. Inte för att du hör dig av utan för att du råkar vara den av de tålmodiga som har fått vänta längst. Så man måste inte höra sig av för att få sina varor, men tyvärr har prioriteringskön förlängt tiden för de tålmodiga. Det är givetvis inte bra, och vi beklagar detta. Men, vi har jobbat så här för att det förhoppningsvis skall bli så bra det kan för så många som möjligt. Visst, vi har ansvar gentemot våra kunder, men faktum är ju att såväl vi som våra kunder, har drabbats av denna Corona-panik. Både vi och våra kunder har s a s blivit tagna på sängen.

  10. Sandra säger

    Hej!

    Order 16716, när tror ni att den går iväg? Papegojorna väntar på deras godis

    • Kjell Askling säger

      Hej! En relativt färsk order, men visst, vi behöver ju tänka på djuren också i dessa Corona-tider. Bör kunna få iväg denna lilla, enkla order under veckan.

      • Sandra säger

        Ja, djuren är det viktigaste vi har. Man skulle ju inte behöva fråga om det fanns någon ungefärlig leveranstid, men det finns inte vad jag sett.

  11. Stefan Fälling säger

    Hej! Jag undrar när min order 16620 kommer levereras. Jag har betalt i förskott och när jag la ordern så fanns produkten i lager enligt er. Mvh / Stefan

    • Kjell Askling säger

      Hej! Din order har levererats idag, så du bör kunna få ärterna innan påsk. Kanske en liten tröst i dessa Corona-tider.

  12. Jaime säger

    Hej
    Skrev till er tidigare idag men fick inget bekräftelsemail på det jag skrivit.
    Vill avboka min order med nummer #16635.
    Hur går jag till väga för att utföra detta?

    vänligen

    • Kjell Askling säger

      Hej! Vit tar huvudsakligen hand om epost och annat administrativt arbete på kvällarna. På dagarna försöker vi fokusera på att få iväg så mycket beställda varor som möjligt. När jag nu under kvällen svarar på denna kommentar så har du redan fått svar via epost samt det inbetalda beloppet återfört till ditt konto. Var för övrigt med nöd och näppe att du hann ångra köpet innan varorna skickades. Vi hade nämligen bl a prioritering på leverans av beställda kvarnar idag.

    • Kjell Askling säger

      Hej!

      Din efterlysning är hörsammad. Vi packar i påsk och skickar på tisdag till dig och många andra tålmodiga som har fått vänta alltför länge.

      Glad Påsk till dig och alla andra också!

  13. Eva Lindecrantz säger

    Hej! Vet att ni har fullt upp och har full förståelse för det. Undrar bara när min order #16719 kan tänkas dyka upp?

    • Kjell Askling säger

      Hej!

      Den är inte så komplicerad så den kan kanske tänkas dyka upp om några dagar. Annars försöker vi nu i första hand få iväg varorna till de som har varit allra mest tålmodiga och tyvärr fått vänta alldeles för länge.

  14. Cire Bah säger

    Hej!
    Min beställning (order nr 16692)som genomfördes och betalades redan den 30 mars har fortfarande inte dykt upp ännu. När beräknas den skickas?

  15. Jörgen Flyxe säger

    Hej ! Angående min order : 16841 . Undrar vilket leveransdatum det blir ? Om det behövs hur ändrar jag levransdatum ? Jag börjar jobbet klockan 15:30 och slutar dagen därpå kl. 08:15. De datum jag påbörjar mina arbetspass klockan 15:30 och ej kan vara hemma för leverans är : fredag 17/4 , onsdag 22/4 fredag 1/5 , tisdag 5/5 fredag 8/5 onsdag 13/5 . Dessa dagar är jag förvisso hemma till cirka klockan 13:30 mvh Jörgen .

    • Kjell Askling säger

      Hej!

      Svårt att ange något leveransdatum för din order. Inte bara p g a den extrema orderingången, som bara fortsätter och fortsätter, utan också för att ett par av de produkter som du har beställt för tillfället är beställningsvara och ännu inte har inkommit till vårt lager. Men, vi skickar givetvis dina varor så fort som det går, och du kan givetvis säga till om du vill att vi skall prioritera din leverans.

      När vi har skickat dina varor får du, förutom ett leveransbesked från oss, en avisering från DHL med leveransförslag, och med möjlighet att byta till en dag som passar dig bättre.

  16. Gunilla Hansen säger

    Hej,
    Vår beställning med ordernummer 16610 som betalades den 23 mars har fortfarande inte kommit till Igelösa. När kan vi hoppas på att den dyker upp?

  17. Susanna Melchior säger

    Hej: undrar lite om min betalda order från den 27 mqrs, nr. 16653. Snart på gång eller? Viktigast är att jag inte är bortglömd.

    Mvh Susanna M.

    • Kjell Askling säger

      Hej!

      Nej, du är inte bortglömd, och inte heller alla andra som väntar. Lite tålamod till så kommer varorna.

  18. Sirin säger

    Hej, behöver veta om min order #16670 kommer snart, annars önskar jag avbeställa. Hade varit bättre om ni infört försäljningstopp om ni vet att det är över er kapacitet än att man ska vänta i över 3 veckor utan att ens höra något från er.

    • Kjell Askling säger

      Hej!

      Den Corona-panik som nu råder i samhället är ett extraordinärt och övergående problem som kan försvinna lika fort som det kom. Oss har det drabbat med en extrem och fullständigt oväntad orderingång, som har medfört att vi inta har klarat av att hålla utlovade leveranstider. Vi har försökt att hantera det på lämpligast möjliga sätt, och informerat om det på vår webbsajt. Givetvis har också vi haft t ex försäljningsstopp i tankarna, men valt bort den lösningen med hänsyn till våra kunder.

      Jag förstår ditt missnöje, som du säkerligen delar med många andra, men ibland händer sådant som s a s ligger utanför ens egen förmåga att för tillfället göra något åt. Då får man nöja sig med att göra så gott man kan i nuet. Att stanna i missnöjet, och då tänker jag i första hand på vårt eget missnöje, är inte konstruktivt.

      Jag har lagt in din order i prioriteringslistan och vi räknar med att skicka din order inom några dagar. Om du inte är nöjd med det utan istället vill avbeställa så är det bara att meddela oss detta så annullerar vi din order och återför betalningen till ditt konto.

  19. Mattias Handley säger

    Ser fram emot min order (16749) när ni skött om den klart :)

    Ni borde kommunicera bättre med de som lagt ordrar. Det är ju inte så ku latt se sådana som beställ efter mig få sina ordrar skickade och andra blir lagda på priolista.

    Jag har inte hört någonting från er och tankarna går ju på var jag skall beställa istället.

    Då jag har jobbat med krishantering tidigare så föreslår jag följande:
    Var öppna med era kunder om det inträffade. Ni kör woocommerce. Det betyder att ni kan göra en popup där besökaren får besked om att ni har långa leveranstider. Ja, ni kanske förlorar några kunder på det – men ni tappar inte förtroende. Ni kan också lägga popuppen i kassarutinen och ni kan också skicka ett extra mail vid beställningen.

    Skicka statusuppdatering till era kunder. KAnske inte varje dag men varannan i alla fall. Var öppen och ärlig, precis som ni är i kommentarerna här.

    Ni har fått en jättesmäll i och med corona. Jättemånga inkommande ordrar. Säkerligen längre leveranstider hos era leverantörer.
    Ta en order i taget och kör den. Kommunicera med era kunder på vilket ordernummer ni är just nu.

    Är det en order som tar längre tid (pga orsaker som leverans från leverantör, brist etc etc) så lägg dessa ordrar i en speciallista. Berätta för kunden varför beställningen hamnat där och kommunicera när ordern kommit ut från den listan.

    Upprätta inte priolistor. Jag hoppas verkligen att jag inte är värd mer än andra kunder. Alla era kunder borde vara lika prioriterade.

    Kommunicera bra med era kunder så skapar ni ambassadörer för ert varumärke.

    Med vänlig hälsning
    Mattias på

    • Kjell Askling säger

      Om vi hade sett det som rätt och lämpligt att bara ta en order i taget, och inte prioritera någon order före någon annan, så hade vi naturligtvis gjort det. Då hade vi kunnat vara betydligt mer effektiva än vad vi nu har varit. Då hade säkerligen tålmodiga kunde inte heller behövt vänta så länge som de nu har fått göra.

      Men, verkligheten är inte alltid så enkel och rak som vi kan önska. Kunder har olika behov och olika mycket tålamod. Det tycker jag att vi skall respektera och ta hänsyn till. Därför har vi valt att, trots de negativa konsekvenserna, använda en prioriteringslista. En lista som alltså inte har ett dugg med värdering av kunderna att göra.

      Vi kan och hade säkerligen kunnat sköta detta för oss oföutsedda skeende bättre, och tar givetvis dina synpunkter till oss. Vi borde bl a givetvis, så som du tar upp, kommunicera bättre med de som har lagt ordrar (inkl med dig). Men, vad skall vi säga och vad kan vi lova i en situation där nästan inga planer kunnat följas? Vi vill ju inte lura våra kunder.

      Slutligen vill jag bara säga att vi inte är ute efter att ens indirekt skapa några ambassadörer för något varumärke. Vi vill bara bidra med det bästa vi kan, och tillhandahålla så bra produkter som möjligt, till lägsta möjliga kostnad. Då är vi nöjda. Resten överlämnar vi till de som vill ta del av det som vi tillhandahåller.

      Just nu är vi inte nöjda med hur det är, vare sig med Svensk Ekomarknad (trots att många nya kunder har hittat till oss) eller med Corona-paniken i världen. Vi ger dock inte upp, utan jobbar vidare för att nå en situation där både vi och våra kunder kan vara mer tillfreds. Problem kommer och går, och nya skeenden och möjligheter väntar. Imorgon är en annan dag, vare sig vi vill det eller inte.

      • Mattias Handley säger

        Då vill ju jag ligga på priolistan så jag får mitt så fort som möjligt. Jag är beroende av er leverans för att kunna så, vilket är det jag skall äta i höst

        När får jag min leverans?
        Varför tar min order sådan tid?
        Är det något som saknas?
        Tar ni in extrapersonal för att kunna packa snabbare?
        Kan ni skicka det ni har hemma och skicka resten sedan?

        Kom igen nu, lite tempo!!!

  20. Conny H säger

    Vad tror ni om Ordernr 16741?
    Ordern lagd 2 April

    Mitt havssalt till surdegsbak är helt slut!
    Hoppas på påfyllning snart

    Vänliga hälsningar
    Conny

  21. Ievgenii Ivashyn säger

    Hello!

    I have placed my order #16784 on April 7. I keep checking and nothing is shipped yet.
    Can this PLEASE be made ASAP?

    Thank you!

  22. Ingela Borgefjord säger

    Hej,

    undrar hur det går för min order 16866 beställning lagd 16 april. Behöver ju veta om jag måste köpa annat sålänge. Vad jag förstått så skulle ju allt funnits hemma? Eftersom det är betalt i förväg så känns det ju lite olustigt att inte få någon prognos.

    Tackar.

    hälsningar

    Ingela

    • Kjell Askling säger

      Hej!

      Vi har hittills i första hand försökt tillfredsställa de som är i akut behov av varorna, vilket tyvärr har lett till att många gamla ordrar har fått vänta alldeles för länge, och att det har blivit i sort sett omöjligt att ge väntande kunder en leveransprognos. Att vi har valt att hantera situationen på detta sätt beror på att vi vet att många ordrar i nuläget inte är i akut behov av leverans och att många kunder är mycket tålmodiga i dessa Corona-tider.

      Betr din order så finns det ännu ett leveransproblem med den. Du skriver i ordernoteringarna att du vill ha leverans via DHL Service Point. Detta är inte möjligt med de produkter och den mängd som du har beställt. Sändningen behöver gå via DHL Paket (till din dörr). Om du inte kan vara hemma när DHL avser att leverera kan du antingen ange en leveransadress där någon finns hemma eller välja att varorna lämnas utan kvittens, t ex vid dörren. Vid det sistnämnda får du dock själv stå för risken efter att DHL har lämnat varorna.

      Allt du har beställt finns i lager, men vi behöver vete hur du vill ha det med leveransen och hur bråttom du har med den. Om du vill annullera ordern och få betalningen återförd så är det givetvis helt ok.

      • Ingela Borgefjord säger

        Hej,

        det brukar gå att hämta hos
        DHL Freight (Sweden) AB Eskilstuna
        Folkestaleden 5,
        635 10 Eskilstuna
        gäller inte detta en sådan här order?
        vänligen kolla med DHL?

        Alt 2 kan ni få mammas adress, men blir mer logistik o inte optimalt hon bor ochså i liten lgh.

        Alt 3 så får vi avvakta t sommarlovet, jag är lärare o vi arbetar fortfarande som vanligt.

        självklart vill jag ha varorna på något sätt!

        Ingela

  23. Barbara Burton säger

    When may we expect delivery of orders #16536 placed March 17 and #16702 placed March 31?

    We are in a risk group and cannot go out shopping.

    Thank you

    Barbara

  24. Patrik Nilsson säger

    Hej,

    Skulle behöva min order #16859 till nu på torsdag 30 april.
    Är det möjligt att lösa?

    Vänligen
    Patrik

    • Kjell Askling säger

      Hej Patrik!

      Tyvärr inte möjligt. Mitt i detta orderinferno har vi varit tvungna att tillbringa några dagar i Danmark, men är nu tillbaka i Ronneby. Ibland verkar det inte finnas någon måtta på hur galet det kan bli. Vi skickar dina varor så fort som möjligt. Säg till om du har synpunkter betr din order.

      • Patrik Nilsson säger

        Nu har det gått en månad. Behöver grejerna så vi kan komma igång med brödbaket. Går det inte att lösa så får vi hitta en annan butik.

  25. Rebecca och Jesper säger

    Hej Kjell och co!

    Visste inte om vi skulle skriva här eller skicka epost. Hoppas att ni mår bra där och att saker har börjat lugna sig! När du har tid, kan du kolla upp våran order 16493 som var lagt 15 mars. Den här gången var det min man Jesper som beställde; om du behöver någon mer info bara säga till. Och som många andra säger, vi fråga inte för att vi vill skynda men bara för att planera vad/hur mycket vi kanske köper in tillfälligt. Tack så hemskt mycket för allt ni gör, sveriges bästa webshop brukar vi säga :)

    Mvh
    Rebecca o Jesper o barnen

    • Kjell Askling säger

      Hej på Er!

      Vi mår trots allt ganska bra, även om det inte har lugnat ner sig nämnvärt.

      Er order och ett antal andra riktigt gamla ordrar är nu äntligen plockade och klara för packning. Så de bör dyka upp tämligen snart. Helt otroligt förresten vilket tålamod ni och många andra med jättegamla ordrar har haft. Tålamodet och de vänliga orden värmer, men jag har ändå lite svårt just nu att ta till mig berömmet. :)

  26. Tatjana Haitina säger

    Hej,
    Jag undrar om min order: #16713 som beställdes den 1 April. Har ni möjlighet att skicka in varorna? Nästan allt är slut hemma hos oss från sista beställningen. Har full förståelse att ni har det tufft, men det kanske går att ordna inom närmaste dagarna?
    Hälsningar,
    Tatjana

  27. Marion säger

    Hej,
    Har order #16953 men förstår att det kommer ta tid och behöver ingen prioritering. Jag som andra har mer tid än vanligt och såg fram emot att spendera det på bakning och annat.

    Vill bara säga att jag säkert inte är ensam om att tycka det är helt OK att det tar tid för er just nu.

    Håll er friska och glada

    Hälsningar
    Marion

    • Kjell Askling säger

      Hej!

      Det du ser fram emot känns väldigt angeläget, åtminstone för en brödälskare som jag. Får se vad vi kan göra. :)

  28. Josefin säger

    Hejsan,

    Jag har inte fått varor som beställdes i mars. Önskar nu avbeställa. Kan ni kontakta mig?

    Tack,
    Josefin

    • Kjell Askling säger

      Normalt inga problem med att avbeställa. Det är bara det att det blev lite dålig tajming med denna avbeställning eftersom dina varor hann gå iväg innan vi tog del av detta inlägg. Vill du ändå avbeställa, eller?

  29. Linus säger

    Tjenix, vet ej hur denna priolista fungera. Hjälpte morsan med en beställning, hon är 70 fyllda, antar att det är en faktor för den listan.
    Order: #16948

    • Kjell Askling säger

      Vi har inga sådana regler, utan det är helt enkelt kunden själv som bestämmer hur bråttom det är.

  30. Emma Nordström säger

    Hej! Undrar hur det går för Ordernr: 16587? Jag hittade ingen att mejla direkt till.
    Mvh Emma

    • Kjell Askling säger

      Hej!

      Alla kontaktuppgifter finner du genom att klicka på Kontakt överst på sidan, men det går givetvis bra den här vägen också.

      Din order (16857) skickas under nästa vecka.

  31. Sanna säger

    Hej! När kommer min order #16662, beställd 28 mars? Tack!

    Med vänlig hälsning,
    Sanna

  32. Karin Hoffner säger

    Beställde och betalade 19 mars. Order 2147830 2månader sen är inte rimligt, vad har hänt? Har beställt tidigare av er och alltid blivit nöjd så utgår från att ordern blivit glömd?

    • Kjell Askling säger

      Din order (16561) har inte blivit glömd. Vi har bara haft fullt göra med att försöka hinna med att skicka till alla som har bett att få sina leveranser i någotsånär rimlig tid. Då har din order och ett antal andra riktigt gamla ordrar tyvärr blivit liggande. Vi var helt enkelt inte rustade för att klara den extrema orderingång som blev en följd av corona-paniken. Vi jobbar dock på att orderflödet åter skall bli rimligt. För övrigt ligger din order med bland de gamla ordrar som är planerade att skickas i början av denna vecka.

  33. HG säger

    Hej! Ordern #16996 beställd 30 april, har ni någon aning när den skickas? Förstår förseningar i dessa tider men skulle vilja veta så att jag kan planera efter det! Ser fram emot att få testa era produkter! Mvh

    • Kjell Askling säger

      Hej!

      Vi ser fram emot och jobbar på för att åter kunna leverera i tid till alla våra kunder. Skickar dina varor inom några dagar.

  34. Niko Järvung säger

    Hej!
    Gjorde ett köp i början av maj order nr
    17034.
    Undrar vilken status leveransen har i nuläget?

    Mvh
    Niko

  35. Josefin wallentin säger

    Hej undrar när min beställning kommer? #17088
    Med vänlig hälsning, Josefin

    • Kjell Askling säger

      Hej!

      Även detta en enkel order att packa, så den bör du kunna ha hos dig inom några dagar.

  36. Maria säger

    Jag lade order: #16973 i slutet av april men har inte fått mina varor. När skickas dem?

  37. Mattias Huss säger

    Nu börjar jag känna att jag har väntat tillräckligt på order #16825 från den 12 april. Hoppas att ni kan få iväg den snart.

  38. Sharon Osumba säger

    hej, när beräknas Order #17144 att skickas iväg så man kan planera lite?

    Mvh
    Sharon

  39. Amanda säger

    Hej,

    undrar när min beställning 16978 kommer? :-)

    tack så mycket!

    allt bra,

    fattig vegan student.

  40. Julian Björk säger

    Hallå hallå! Hur går det med order #16869? Väntat i snart två månader :)

    • Kjell Askling säger

      Ja, det är för dj**ligt, men det ser ut att börja lätta lite nu. Skickar din order i början på nästa vecka.

  41. Catrin Heikefelt säger

    Hej!

    Skulle behöva få levererat Order: #17029 innan vi blir bortavarande över sommaren.

    mvh
    Catrin

  42. Bernd-Olaf fiebrandt säger

    Hej!
    Den 26 April bekräftade du min Order: # 16955. Jag betalade också för varorna. Hittills har ingen leverans anlänt.
    Vad är orsaken?
    Varför kommer ingen Information?
    Jag behöver varorna. Ska jag köpa någon annanstans?
    Jag ber om information så snart som möjligt så att jag vet vad jag ska göra.
    Tack!
    Bästa hälsningar
    Olaf

    • Kjell Askling säger

      Hej!

      Vi har valt att informera på webbsajten, istället för individuellt, för att få så mycket tid som möjligt för orderhanteringen. Orsaken till fördröjningen tycker jag framgår tydligt av informationen. Din order är redan plockad och skickas senast imorgon.

    • Kjell Askling säger

      Hej!

      Omöjligt att svara på i detta läge, men vi hoppas kunna bli àjour med ordrarna under juni månad. Bestäm själv hur bråttom du har.

  43. Anders säger

    Hej,
    Hur ser det ut med order #17258. Skulle vara uppskattat med snabb leverans för att kunna planera sommaren.

    Mvh,
    Anders

  44. Weine Åstenius säger

    Hej

    Jag undrar när order 17140 kommer att levereras

    Med vänlig hälsning

    Weine

  45. Anton säger

    Hej, tänkte bara kolla om det fanns möjlighet och få order #17110 levererad någorlunda snart. Gått strax en månad vilket är okej, men skulle vilja Komma igång med mina projekt snart. Mvh Anton

  46. Wojtek säger

    Undrar när order Order: #16997 levereras har väntat 1,5 månad och snart har vi semester?
    MVH Wojtek

    • Kjell Askling säger

      Vi tar med din order bland det som vi skickar nu på måndag. Vill samtidigt passa på att informera om att vi nu är på gång att skicka även till de som tålmodigt har väntat alldeles för länge, många t o m längre än 1,5 månader. Dock inte så ovanligt att den som väntar på något gott får vänta länge. Men, det är inte så vi vill ha det.

    • Kjell Askling säger

      För nya ordrar kan det f n röra sig om 2-3 veckor, men du kan också själv bestämma om du vill ha leveransen tidigare.

  47. Kayvon Ghashghai säger

    Hi, just wanted to check in on order 17196. Not in a huge rush, it’s a small order, but would be nice to know when it can go out. Browsing through these comments, I understand you’re very busy so I don’t want to pressure; this is just a quick check in.

    Thanks

  48. Ann Löfqvist säger

    Hejsan!

    Hur går det med order #17338? Vi ska iväg på semester om någon vecka.

    Hälsningar
    /Ann

  49. Niels Gjerding säger

    Order #17279

    Just nu har vi väntat i 3-4 veckor. Vi vet, att ingenting är normalt. Men undrar på, om vi skal vänta i dagar eller veckor.
    mvh
    Niels

  50. Elisabet Hansson säger

    Hej, det gäller min order #17311. Finns det möjlighet att få den levererad om några dagar?

    Hälsningar / Elisabet Hansson

  51. Pauline Hagman säger

    Hej, jag vill bara höra när min order #17101 kan tänkas gå iväg. Har snart väntat 2 månader. Mvh Pauline

  52. Thomas Eklund säger

    Hejsan!

    Beställde den 20:e maj och nu är det den 7:e juli. Undrar när min order kan tänkas skickas iväg? Har nummer 17163 på ordern.

    Med vänlig hälsning,
    Thomas

  53. Lisa Larsson-Sundling säger

    Hej, jag har förstått att ni fortfarande har lite förseningar när det gäller leveranser och undrar om det går att få svar på hur lång leveranstiden blir på ett ungefär?
    Order: #17412

    Med varm hälsning Lisa L-S

    • Kjell Askling säger

      Hej!

      Ja, vi har fortfarande kraftiga leveransförseningar, men din order har faktiskt skickats idag, så du bör ha den hos ombudet imorgon. Vi har nämligen valt att bl a ta in kvarnordrar på priolistan den senaste tiden.

      • Lisa Larsson-Sundling säger

        Men vad roligt! Tack ska du ha! Jag får långväga vänner på besök om några dagar och nu kan vi baka tillsammans. Det ska bli så kul.
        Jag hoppas att ni kommer ikapp med förseningarna så att ni kan få njuta av sommaren lite också.

        Hälsar en glad Lisa

  54. Ines Süss säger

    Haj Kjell!
    Jag beställde den 28 april och undrar lite när varan ska komma eftersom det inte finns så mycket kvar i skafferiet för att kunna baka bröd. Ordernummer är 16972.

    Tack på förhand och ha en fin sommar!

    Bästa hälsningar
    Ines

    • Kjell Askling säger

      Hej!

      Vi räknar med att ha fått bukt på förseningarna under denna månad, såvida du och övriga som väntar finns hemma och kan ta emot varorna. Säg till om du vill ha leveransen först i augusti.

  55. Johanna Axelsson säger

    Hej! När tror ni att order #17438 kan tänkas skickas?:) tack på förhand! Med vänlig hälsning Johanna

  56. Jesper säger

    Hej!
    Jag undrar lite över order 17382 som jag beställde i slutet av juni. Det är ingen jättebrådska, men skulle gärna vilja ha sakerna innan sommaren är slut.
    Tack på förhand!

  57. Theresa säger

    Hej!
    Är det fortfarande högt tryck och lång leveranstid?
    Sen undrar jag hur mycket det kostar i frakt för en Syrn-kruka KZ 4,5 lit Mörkbrun? Jag hittar inte det någonstans.
    Fina syrningskrukor förresten! :-)

    • Kjell Askling säger

      Trycket har lättat den senaste tiden, men det tar sin tid att få ned orderstocken till en hanterbar nivå. Vi räknar med en leveranstid på 1-2 veckor för de ordrar som kommer in nu. Du kan säga till om du vill ha leveransen snabbare så försöker vi ordna det. Frakten får du reda på när du har fyllt i dina adressuppgifter, men den ligger på ca 100 kr.

  58. Lars säger

    Hej Kjell!

    Uppskattar verkligen dina/era produkter.
    Har tålmodigt väntat på order 17047.
    Hoppas ni kan skicka den snart.

    Mvh LarsW

    • Kjell Askling säger

      Hej Lars!

      Det är klart att vi kan. Även tålmodiga bör ju kunna få sina varor någon gång. :-) Skickar din order i början på veckan.

  59. Sebastian Xhahnemi säger

    Hej!
    Jag ser att min order (#17565) fortfarande är under behandling. Skulle ni kunna avbryta min beställning?
    Hälsningar
    Sebastian

    • Kjell Askling säger

      Hej!

      Din order är avbruten och annullerad, och betalningen har återförts till ditt konto.

  60. Oliver Kreutzer säger

    Hej Kjell,

    hur ser det ut med min order ? ordernummer är #17569

    tack på förhand

    Mvh Oliver

  61. Peder säger

    Hej!

    Ser fram emot leverans av order 17115 beställd och betald 13/5. När förväntas leverans?

    Peder

  62. Gustav Åkesson säger

    Hej!
    Många produkter är just nu slut i lager. Jag har full förståelse för att detta är på grund av corona, men tänkte ändå höra mig för om nnär ni beräknar att ha samtliga eller åtminstone de flesta produkter till försäljning igen?!

    Mvh,
    Gustav

    • Kjell Askling säger

      Hej Gustav!

      Tycker att vi har de flesta produkter till försäljning i nuläget, trots Corona-situationen. Att det saknas lite fler produkter än vanligt nu i augusti beror inte bara på coronan utan även på att en del produkter är slut på marknaden och blir tillgängliga först när årets skörd är klar för försäljning i september-oktober. Vad är det du saknar?

  63. Mikael Månsson säger

    Hej, jag undrar om hur statusen på min order 17674 ligger till.
    Om jag skulle vilja addera en kruka kommer det ta ännu längre tid då innan de skickas?
    Har en massa kål som måste syras.
    Bästa hälsningar Micke

    • Kjell Askling säger

      Din order är inlagd för att skickas imorgon. Lägg till det du vill ha. Platsen i kön behåller du.

      • Mikael Månsson säger

        Hej, toppen kan du lägga till ett till 2 liters krus? En likadan som redan ligger i beställningen? Eller hur vill du att jag ska göra? Mvh Micke

        • Kjell Askling säger

          Det räcker så här. Har lagt till ytterligare 1 st Syrn-kruka KZ 2 liter enligt ditt önskemål. Sep faktura på 320 kr (för betalning per 20 dagar) medföljer sändningen.

          • Mikael Månsson säger

            Tack så mycket!
            Ser fram emot leveransen.
            Fortsatt trevlig sommar.
            mvh Micke

  64. Anna Petersson säger

    Hej! Jag behöver min order 17696 senast 10 september. Funkar det? Annars måste avbeställa redan nu så jag kan införskaffa på annat sätt.

    Hälsningar Anna

  65. Karla Strömberg säger

    Hejsan jag har beställt 19 augusti majs hel torkad. Jag undrar när kommer att skicka den? Jag behöver den nästa veckan mellan 01-03 september..

    Order nummer 17743

    Annars var kan jag hämta den?

    Tack på förhand

    Mvh

    Karla Strömberg

  66. Elisabet Hansson säger

    Hej, det gäller min beställning 17 777 av massor med glasburkar. Har fått 2 stora lådor med nyskördade gurkor och andra grönsaker som måste syras. Jag har ingen bra sval förvaringsplats och ber er därför att skicka glasburkar till mig så fort det bara går.
    Tack på förhand. MVH / Elisabet Hansson

  67. Anna säger

    Hej. Jag undrar status för min Order: #17710. Om det skulle vara möjligt vill jag gärna lägga till Fido glasburkar 1,5 liter 6 st.

    Tack på förhand!
    Anna

  68. Malin Åhsberg säger

    Hej!
    Skulle verkligen behöva mina burkar nu. Finns det möjlighet att få dem snart?
    Mvh Malin

  69. johan/c säger

    Hej,
    hur är leveransläget nu i september?
    Har ni fått ordning på det nya hårda trycket från oss kunder?! (Hoppas det!)
    Det vore bra att få en uppskattning om väntetiden innan vi beställer.
    Med vänliga hälsningar, / johan/c

    • Kjell Askling säger

      Hej!

      Nej, vi har tyvärr inte fått ordning på orderläget ännu, men vi hoppas att relativt snart kunna skicka nya ordrar i enlighet med våra ordinarie leveransvillkor. Fram till dess har du och övriga kunder möjlighet att ange under ordernoteringar när du/ni vill ha varorna levererade, så ser vi till att så sker.

  70. Ingvor Olsson säger

    Hejsan.
    Har beställt glasburkar men uppmärksammade inte att 6 packen inte var lagervara, hur lång leveranstid kan jag räkna med på min order 17961 det är ju bärtider och jag skulle behöva i alla fall hälften av dessa inom i alla fall någon vecka.

    mvh.Ingvor

    • Kjell Askling säger

      Hej!

      Fler glasburkar (bl a 3- och 5-liters) är på väg, och väntas komma in i lager senast i början på nästa vecka. Så vi räknar med att kunna skicka din order under nästa vecka.

  71. Arjuna Kendziersky säger

    Hej min Order: #17866 som jag gjorde 30e Augusti önskar jag att den skickas så snabbt som möjligt då vi har stor skörd morötter vi vill börja syra.

    Tack på för hand.

    Mvh Arjuna & Cora Kendziersky

  72. Jan-Erik Lundström säger

    Hej,

    Order (17823) gjorder 27 augusti. Orderbekräftelse kom omedelbart. Alla varor som beställdes var listade som att de fanns i lager, och alltså skulle kunna levereras omedelbart.

    Nu har det gått mer än 3 veckor och inte ens ett meddelande om försenad leverans eller någon annan information.

    Vad har hänt med min order?

    Också lite underligt att det inte finns en möjlighet att e-posta i svar till order. Det är ju inte en effektiv plattform för kommunikation att hänvisas till detta offentliga kommentarer-fält. Orderbekräftelse innehåller ingen kontaktinformation.

    Vänligen,

    Jan-Erik

    • Kjell Askling säger

      Hej!

      Ingen är hänvisad till kommentarsfältet i detta inlägg, men många synes uppskatta att kunna lägga en kommentar där. De som föredrar andra kommunikationsvägar kan svara på orderbekräftelsen (via epost, vilket du ju också har upptäckt) eller använda någon av möjligheterna på vår Kontaktsida (i webbsajtens övre meny).

      För övrigt är det så att du, liksom alla andra, faktiskt har fått tydlig information om leveransförseningar mm i samband med beställningen, såväl på startsidan som i varukorgen och i kassan. Jag håller alltså inte med dig i kritiken, men jag full förståelse för om du är besviken. Situationen har varit vansinnig sedan Corona-hysterin drogs igång.

      Vi skickar din order på måndag.

  73. Barbara Burton säger

    Ang. Order 17685 30 augusti: could you please add:

    2 kg torkade fikon stil 2
    1 Fido burk med grön lock storlek 0.2

    When do you expect to be able to ship the order?

    Thank you.

    Barbara

  74. Weine Åstenius säger

    Hej

    Jag börja få brist på mjöl. Jag skulle uppskatta om ordern #17918 dyker upp snart

    Med vänlig Hälsning
    Weine Åstenius

  75. säger

    Hej min order: #17926, (Orderbekräftelse 6 september 2020).
    Ska innehålla: 3st. Glasflaska Giara 1 liter Azurblå (#36328-971).

    Mailade om detta igår den 8 oktober och ställde frågan på när jag kan förvänta mig få varorna men inte fått någon återkoppling?

    Med vänlig hälsning
    Jari Liu

  76. marcus säger

    Hallåj,
    Har ni nån beräknad leverns för Order: #18059
    Kanske är bortskämd med över dagen, men över 3 veckor är lite ovant.

    Tack!
    vänligen
    marcus

  77. Anna Carter säger

    Hej (igen)

    Order #18200 lagd den 8 oktober 2020. Orderstatus: processar….
    Vad händer med min order?
    Samma sak hände med förra gången jag beställa…. Vääääääldigt långa process tider….

    Vänligen Anna

    • Kjell Askling säger

      Hej!

      Ja, vi har fortfarande mycket kraftiga förseningar i leveranserna, men vi skickar din order denna vecka.

  78. Gustav Åkesson säger

    Hej, jag har absolut ingen brådska. Men vill försäkra mig om att jag inte måste vara hemma när leveransen kommer utan att om jag inte är det ställs mina produkter utanför dörren så tar jag in dem när jag kommer hem. Ordernr ≠18254

    • Kjell Askling säger

      Hej!

      Ok. Har lagt in att din order skickas Utan kvittens, så att du slipper vara hemma och passa när DHL avser att leverera. Du får en avisering så att du kan bestämma leveransdag och veta när leveransen sker.

  79. Kaj persson säger

    Hej. Det verkar som om flera liksom jag fått väntat på leverans. Måste jag påtala fördröjningen här på sidan för att få leverans ”nästa vecka”. Order 18187. Hälsningar Kaj persson

    • Kjell Askling säger

      Hej!

      När du beställde fick du information om kraftiga leveransförseningar liksom om möjlighet att själv ange när du ville ha leveransen. Enklast görs detta under Noteringar vid beställningen eller via epost/meddelande till oss. Vad gäller just din order så är den redan inlagd för att skickas på måndag.

  80. Sven-Arne Gustafson säger

    Hej!

    Vi bara undrar hur långt bort leveransen av vår beställning (18192) är?
    Vi delar den med bekanta och dom börjar också att undra så smått.

    Hälsningar
    Sven-Arne

  81. Linus Creutzer säger

    Hej! Förstår att ni har mycket, men beställde och betalade order 18311 den 19/10. Kan man förväntas att den levereras snart?

    Bästa hälsningar,
    Linus

  82. Veronica Carlsson säger

    Hej,
    jag gjorde en beställning den 6:e september (order 17921)
    Nu funderar jag på ytterligare en beställning. Kan jag lägga ihop dessa, eller dröjer det ytterligare två månader då? Vill gärna få det jag beställt så snart det är möjligt.

    Vänligen
    // Veronica

      • Veronica Carlsson säger

        Åh, toppen! Då lägger jag en order idag. Och om det är något som inte finns hemma, så stryk bara det från ordern. Tack snälla!

  83. Douglas säger

    Jag har bevakat hel havre demeter i flera månader. Jag vill gärna beställa 15 kg igen. Bioland går också bra. Kommer ni att få den snart?

    • Kjell Askling säger

      Har inte kunnat få tag på Hel havre från våra vanliga distributörer (inkl Saltå Kvarn) i år. Nakenhavre har varit lättare att få tag på, även om den också är slut hos oss just nu. Vi skall dock ta tag i det så att vi relativt snart kan ha vanlig havre i lager igen.

  84. Ulla Bäckman Kroppshyddan i Ångsta säger

    Undrar när min order 18265 kommer.
    Beställningsbekräftelse kom den 13/10

  85. Gudrun Rahn säger

    Hej,

    jag undrar när min order 18261, beställningen skickad den 13/10, kommer?

    Med vänliga hälsningar
    Gudrun Rahn

  86. Amanda säger

    Hej,

    hur lång leverans tid har ni nu? Jag ofta beställd av er förut men har inte gjorde det på ett tag på grund av leveransförsening.

    MVH

    Amanda Gabriel

    • Kjell Askling säger

      Hej!

      Kan vara flera veckor, men du kan skriva in under ordernoteringar när du vill ha varorna så försöker vi se till att du får dem då.

  87. Fanny Göransson säger

    Hej!

    Jag undrar om ni vet när min order skickas? Order: #18479

    Vänlig hälsning / Fanny Göransson

  88. Eva Åslund säger

    Hej!

    Jag väntar på min order 18080 som gjordes den 24 september och betalades direkt. Det är sju veckor sedan. Vad har hänt?

    • Kjell Askling säger

      Hej!

      Massor har hänt detta år som har gjort det svårt för oss att leverera i hyfsad tid, och din order har tyvärr fastnat långt ner i kön. Beklagar detta. Skickar dina varor i början på nästa vecka.

        • Kjell Askling säger

          Hej!

          Din order skickades idag och nu har du också fått ett leveransbesked från oss. Bör finnas hos DHL-ombudet imorgon. Du får en avisering från DHL när det finns att hämta hos ombudet.

  89. Kjell Olsson säger

    Vad har man för att bli en av dom tålmodiga ? Ser ut som enda man har för det är att man får vänta några veckor extra.
    Hur blir man prioriterad ?
    Lite låångt, snart allmänt stök med leveranser p,g,a, julen med.

    • Kjell Askling säger

      Hej!

      Den tålmodige blir inte prioriterad, utan bidrar i stället till att andra, som är i akut behov av att få sina varor snabbt, blir prioriterade. Nästa gång kanske den tålmodige har bråttom, och kan bli prioriterad med snabb leverans. Vi jobbar dock på att få ordning på situationen så att vi slipper alla dessa prioriteringar, och återigen kan ge alla snabb och bra service. Din order är redan plockad och klar för omgående packning och leverans.

      • Kjell Olsson säger

        Van med att det brukar skickas samma dag eller dan efter, från bodystore och grön gåva.
        Va orolig att varorna jag beställt kanske tar slut.
        Ok, lättad ni har fixat till det.
        Fattigpensionär

      • Kjell Olsson säger

        Jättetack ! Julen räddad osv.
        Förvånad, mail i morse att paketet skickats, kl;11 paket att hämta.
        Oj va snyggt omsorgsfullt packat ! Allt lufttätt hoppusslat, som Tetris-spelet.
        Nu blötlagt med lite triphalapulver (världens suraste) kommer bli jättegod kruska, i tryckkokaren sen, med nya fräscha kryddor.
        Tack.

  90. Jonas Strandberg säger

    Hej!

    Jag beställde (#18156) lite grejer den 3/10 och undrar hur det går med leveransen? Förstår att det är krångliga tider, men en skattning av ungefärlig tid skulle tacksamt tas emot.

  91. Mikael Georgsson säger

    Hej! Två Ordrar har jag och du vet frågan. När kan de tänkas att skickas?
    Ser att ni har fullt upp. Uppskattar er butik väldigt mycket. Unik, tycker jag. Har handlat förut och har bara gott att säga.
    Tack ska ni ha.
    MVH Mikael Georgsson..

    Order #18247 lagd den 12 oktober 2020
    Order #18478 lagd den 6 november 2020

  92. Josefin Fogelqvist säger

    Hej

    Hittar inte mitt prdernummer och vet att ni har stressigt.
    Men snälla kan du kolla om du ser min order (beställde för några veckor sedan)
    Och status?

    Tack

    Josefin Fogelqvist
    Delsbo

  93. Camilla johansson säger

    Hej!
    Jag la en beställning den 10/11, men har fortfarande inte hört något om den.
    Kommer jag få den snart? Eller hur ser det ut?
    Tacksam för svar. Mvh Camilla

  94. Max Noack säger

    Hej!

    Kan man förvänta sig att en order kommer fram innan jul om man beställer idag?

    Vänligen,
    Max

    • Kjell Askling säger

      Hej!

      Om du under Ordernoteringar anger att du vill ha Leverans innan jul så kan du förvänta dig det.

  95. Peter säger

    Hej. Hur går det med order #18529? Förstår att ni har mycket att göra, men nu är det snart en månad sedan jag beställde. Ha det fint

  96. Per Appeltofft säger

    Hej! La en order 19 oktober och betalade samtidigt. Inga nyheter ännu men ser andra som kommenterat som verkar ha beställt senare men ändå fått sina paket. Skickar därför en påminnelse! 1,5 månad när man redan har betalt är lite väl lång leveranstid. Mvh Per

    • Kjell Askling säger

      Hej!

      Ja, vi har valt att prioritera efter kunders meddelade behov, därav dessa följder. Din gamla order skickas inom några dagar. Beklagar förseningen och den exceptionella situationen.

  97. Martin Andersson säger

    Hej.
    Funderar på min order
    #18330 21 oktober
    och om det finns möjlighet att få den innan jul Tack.

    / Martin

  98. Erik säger

    Hej,

    Det skulle betyda mycket för mig att få min order #18705 före jul, då produkterna gör mycket för min hälsa.

    Mvh Erik

  99. Mats Andersson säger

    Hej,

    är det möjligt få min order innan 18 dec, Order: #18711

    skrev meddelande i ordern : önskar få minleverans så fort som möjligt

    Mvh Mats

    • Kjell Askling säger

      Hej!

      Jo, jag har sett ditt meddelande. Din order är klar att skickas. Vi hann bara inte få med den i dagens utleverans. Men, på måndag går den iväg.

  100. Albin säger

    Hej!

    Skulle bara vilja få en uppdatering på min order; #18637
    Förstår att ni har det lite struligt just nu, vill ej stressa er!
    Undrar bara lite hur det ligger till så jag har lite bättre koll.

    MvH Albin

    • Kjell Askling säger

      Hej!

      Din order är inlagd för att skickas vecka 52-53. Säg till om du behöver varorna till jul.

  101. Fredrik Billkvist säger

    Hej! Jag har beställt gröna ärtor med ordernummer #18899 till min svärmor som länge trott att det inte längre går att få tag i torkade gröna ärtor som hon ätit i alla år till sitt ”dopp i grytan”. Hon och hennes man är 78 år gamla och sitter isolerade på grund av Covid. Om ni kunde skicka ärtorna i morgon, mån 21/12 så att de eventuellt hinner fram till julafton vore det otroligt vänligt. /Fredrik

  102. Catharina F säger

    Hej!

    Hade telefonkontakt med er för en månad sedan och då lovades att varorna skulle skickas veckan därpå.

    Undrar om de är skickade eller när ni kommer att göra det?
    Ordernummer: 18410

    Tack på förhand.

    • Kjell Askling säger

      Hej!

      Tyvärr lyckades vi inte få hem några 2-liters glasburkar från Italien som vi hade hoppats. Produktionsproblem hos Bormioli pga Coronan. Vi hoppas få med 2-litersburkarna i leveransen i januari. Beklagar att vi missat att informera dig om detta. Säg till om du inte vill vänta ytterligare en tid eller om du vill byta till en annan storlek av de som nu finns i lager.

  103. Mattias K säger

    Då det verkar som att man måste skriva här för att få ordern gör jag också det.
    Verkar mycket konstigt att prioritera nya ordrar före gamla. Och nej alla efter mig kan ej ha haft ett akut behov av att få order som du skrivit till någon annan.
    Beställde och betalade 26/10. Order: #18378

    • Kjell Askling säger

      Hej!

      Vi har valt att låta kunderna själva bestämma när de behöver få varorna levererade. Tyvärr har detta fört med sig att många har fått vänta på tok för länge på sina leveranser. Trycket har varit så hårt att vi långa tider inte har haft en chans att beta av gamla ordrar, vilket vi givetvis hade velat prioritera. Nu när julruschen är över hoppas vi kunna göra något åt situationen. Din order skickar vi på måndag.

      Vad gäller att skriva här på sajten, så är det inte nödvändigt, utan det går lika bra att använda kontaktvägarna på vår Kontakt-sida eller att helt enkelt informera om leveransönskemål under ordernoteringar i samband med beställningen. Fördelen med att skriva här på sajten är att andra kan ta del av informationen.

      • Renato Stojnic säger

        Tror du att jag hinner få den innan helgen? Jag ska nämligen iväg och jobba i 1 månad på måndag och hade gärna tagit med mej mina saker , annars så måste ni nog hålla på beställningen eftersom jag inte kommer att kunna hämta ut den

  104. Maria Eriksson säger

    Hej! När leveransen kom var den så otroligt fint och omsorgsfullt packad att man hade kunnat släppa kartongerna från ett flygplan eller från tomtens släde. :-) Har tyckt synd om er som kämpade på i julruschen, funderade på om ni kunde få hjälp någonstans ifrån? Allt förväntas ju gå fort idag. Det hade gått att hasta iväg allt, men nu fick jag istället se en otrolig omsorg, från brödkvarnen som var packad i dubbla kartonger, till påsarna med spannmål som var ordentligt tejpade med innehåll vackert skrivet på påsen.

    Tack!

    Maria Eriksson

  105. Martina Mecklenburg säger

    Hej!

    När kan jag förvänta mig att ordern Order:#18877 går iväg?

    Jag har förståelse för den akuta situationen och att jag måste vänta ett antal extra dagar/veckor. Men det har gått ganska lång tid nu och jag betalade i förskott 17 december.

  106. Bernd-Olaf Fiebrandt säger

    Hej
    Jag frågar dig, när kommer min beställning # 18694, beställd den 30 November komma till mig?
    Mvh Olaf

  107. Birgitte Tibor Bakonyvári säger

    Går det att beställa fler varor till order #18994?
    Kommer den att bli sent snart?
    Gläder mig mycket :-)

    • Kjell Askling säger

      Hej!

      Ja, det går bra. Säg till vad du vill ha tillagt bara så skickar vi din order tämligen omgående efter att vi har fått besked om detta.

      • Birgitte Tibor Bakonyvári säger

        Hej.

        Jag har nu gjort en order mera med nr.: #19182, som ska skickas tilsammans med #18994.
        Måste jag betala DHL x 2, när dom skickas tilsammans?
        Håper dom kommer snart.

        Bästa hälsningar
        Birgitte Tibor

        • Kjell Askling säger

          Hej!

          Den nya ordern ryms inom intervallet, så du behöver inte betala frakt för den. 190 kr har återförts till ditt konto. Ordrarna skickas tillsammans denna vecka.

  108. malin eklöf säger

    Hej!

    Har för mig att jag gjorde en beställning innan jul. Har ni möjlighet kan ni makulera den.

    Tack på förhand!

    Mvh, Malin

  109. Kristina säger

    Hej! Jag uppskattar mycket era varor, men är det inte dags att börja skicka alla order i turordning snart? Vi ser ju hur mycket tid det går åt att besvara dessa frågor och antagligen leta bland dessa order så i genomsnitt måste leveranserna bli väldigt försenade av denna underliga metod …

    • Kjell Askling säger

      Hej!

      Alla kunder har inte samma behov av snabb leverans, därav denna underliga metod, som helt riktigt tar mycket tid i anspråk. Så kan vi naturligtvis inte fortsätta, utan vi måste få ut alla gamla ordrar så att vi kan skicka alla beställningar av sådant som finns i lager inom två arbetsdagar. Det är den ordningen som vi måste återställa.

  110. Tord säger

    Hej,

    Är det möjligt att få en snabb leverans av order 19181? Samtliga varor jag beställt finns i ert lager och jag är numera trött på att behöva baka på mjöl som förlorat det mesta av sitt näringsvärde.

    Med vänlig hälsning,
    Tord Karlsson

  111. Alf Frenkel säger

    Hej,jag lade en order 19134 som är betald ihop med frakt. Enligt er hemsida var det en lagervara. Tacksam om jag får en orderuppdatering.
    Med vänlig hälsning,
    Alf

  112. Rose-Marie Carlsson säger

    Hej!

    Har ni någon aning när ni kommer att skicka min Order: #19140?
    Krukan fanns i ert lager och jag gjorde min förskottsinbetalning den 29 jan.

    Ha en bra dag!
    Marie

  113. Daniel Hammar säger

    Hej,

    Jag önskar att order 18965 levereras så fort det går. Jag har slut på säd att baka på, och har väntat en dryg månad nu.

    Går det att ordna?

    mvh

    Daniel

  114. Pernilla Silvblad säger

    Hej, när kan jag förvänta mig leverans som jag placerade 17/12 orderna. 18880.
    Med vänlig hälsning,
    Pernilla

  115. Joakim Friström säger

    Hej! Jag lade ordernr #18383 och fick mailsvar ”Orderbekräftelse 26 oktober 2020″, men fortfarande ingen leverans.
    Jag har antagit att det haft med Corona att göra, men snart borde nog en burk ha kommit in åt mig =)

  116. Anna Kruger säger

    Hej när kommer min leverans? Jag har väntat länge nu och behöver mina siktar för att kunna baka
    Hälsningar Anna Kruger

  117. Elin strömberg säger

    Hej!
    Jag la en order strax före jul #18696. Har den försvunnit i hanteringen?
    Mvh Elin S

  118. Matilda säger

    Hej! Hur ser orderhanteringen ut just nu? Tar det fortfarande rätt lång tid för en ny order att skickas? Behöver fylla på en del, men är hemma begränsat så vill veta hur jag kan bäst göra. Om jag skulle lägga en beställning (på saker som det står finns i lager) hur lång tid skulle ni tro det tar innan det skickas från er?
    Hoppas ni har ett bra!/Matilda

    • Kjell Askling säger

      Hej!

      Vi jobbar på att få ut gamla ordrar och att få bort väntetiden, men det är f n svårt att svara på hur snabbt din order kommer att skickas. Det bästa för tillfället är att du själv anger (t ex under ordernoteringar) när du önskar få varorna skickade.

  119. Indre Cepukaite säger

    Hej!
    Jag försökte att nå er via mail men får inget svar.
    Jag har köpt några varor för exakt 2 veckor sen och fick ingen bekräftelse att ni har skickat det iväg. Kan ni uppdatera vad är det som händer med min beställning? Order: #19146

    Tack! Indre

  120. Tobias Larson säger

    Hej,
    Ville först inte skriva här och be om snabbare leverans.. men de har blivit tomt i lagren hemma och vår begränsade matbudget tar stryk.. (väntat mer än en månad)

    Är väldigt tacksam för att eran tjänst finns och hoppas denna stora förändring inte sliter på er för mycket.

    Order #19014

    • Kjell Askling säger

      Hej!

      Skickas inom några dagar. Beklagar att din order fastnade i vår orderkö.

  121. Veronica säger

    Hej!

    Är ny kund och har tänkt lägga en större beställning. Ser dock många kommentarer om väldigt lång leveranstid. Hur ser det ut i dagsläget?

    Ha det så fint☀️

    • Kjell Askling säger

      Hej!

      Ja, det är fortfarande ett tufft läge på orderfronten, men vi jobbar nu hårt för att få ordning på situationen. Det är dock inte gjort i en handvändning. Skriv in under ordernoteringar när du vill ha ordern skickad så försöker vi se till att du får den skickad då.

  122. Emil Norrby säger

    Hej!

    Jag lade en order och betalade den 6 februari, för en våg och mjölsikt set. Då leverans dröjt upptäckte jag nu att jag inte fått någon order bekräftelse. Du får gärna kontakta mig på mail om du inte hittar ordern och du behöver mer detaljer om transaktionen.

    Med vänlig hälsning
    Emil

  123. Erik Blomqvist säger

    Hej!
    Vi gjorde en beställning den 4:e februari ordernummer 19199.
    När kan den tänkas bli levererad?

    Vänligen
    Erik Blomqvist

  124. Janette Carrillo Ferreria säger

    Hej!
    Jag väntar på min order med ordernummer
    #19351.
    Jag skulle vilja veta hur det går.? Skickade ett Mail men inte fått någon respons.

    Med vänlig hälsning, Janette

    • Kjell Askling säger

      Hej!

      Har inte sett till något epost-meddelande från dig, men vi följer dina önskemål i ordernoteringarna, vilket betyder att din order är inlagd för att skickas imorgon.

  125. AnnKatrina säger

    Denna order saknas sen långtid

    Order: #19275 17 februari 2021
    Produkt Antal Pris
    Koriander Hel Torkad 100 g (#15843-267)
    1 47 kr
    Varukorg delsumma: 47 kr
    Frakt: 62,72 kr  via DHL Service Point/Posten
    Totalt för ordern: 109,72 kr (inkluderar 11,76 kr Moms 12%)
    Kunddetaljer

    Svensk Ekomarknad – detalj- och partihandel på ekogrund

  126. Ingela Moser säger

    Hej undrar när mina varor kan tänkas levereras? Order.nr. 19308. Vänliga hälsningar Ingela Moser

    • Kjell Askling säger

      Hej!

      Vi väntar på att få in Dadlar Eko till lagret. Kan dröja till i slutet på mars. Skickar din order så fort som produkten åter finns i lager.

      • Ingela Moser säger

        Hej igen,
        Nu har mars passerat och min leverans har fortfarande inte dykt upp.
        Order.Nr. 19309. När kan jag tänkas få mina varor? Vore trevligt med ett matpaket nu.
        Vänliga hälsningar
        Ingela Moser

        • Kjell Askling säger

          Hej!

          Dröjde tyvärr lite längre än beräknat att få hem dadlarna, men nu har vi fått in dem. Din order skickas imorgon.

  127. Sara Kjellson säger

    Hej!
    Jag undrar även jag hur det går med min leverans. Ordernr. 19356.
    Mvh sara

  128. Jonas Jämsvi säger

    Hej! Hur ser leveransen ut för order 19244? Beställd och betald 12/2.

    mvh
    Jonas

  129. Mia Lundmark säger

    Hej!
    Även jag undrar när min order kan vara på väg? Order nr 19319

    Vänliga hälsningar Mia

  130. Lou Norén säger

    Hej!
    Jag ser att ni fortfarande har kraftiga förseningar och har avvaktat med att kontakta er, men skulle behöva min order som jag gjorde 10 februari ganska snart, gärna efter påskhelgen… Order: #19231
    Med vänlig hälsning,
    Lou

  131. Karin Lundkvist säger

    Hej! Vill inte stressa på er, men nu är vi hungriga igen !!

    Vore gött mä bra mat.

    Fortsatt Trevlig helg!!

    MVH Karin L, #19277

  132. Rebecca säger

    Hej, min order från 8 februari är efterlängtad! När kan den beräknas anlända? Order: #19224.
    Tack!

  133. Annemarie Raas säger

    Hej,

    Undrade bara om ni vet när ordern 19474 ska skickas? Beställde den 23. mars.

    Tack!

    Mvh,
    Annemarie

        • Annemarie Raas säger

          Hej igen,

          Nu har det skett något misstag… Ni har skickat mig ordern #19532 i stället av #19474. Jag vet att ni har mycket att göra, men vore det möjligt att skicka 19474 denna vecka eller senast nästa vecka?

          Order: #19474
          Produkt Antal Pris
          Rågmjöl Typ 1150 Dem 4 kg (#15773-452)
          1 72 kr
          Vetemjöl Typ 550 Prem 4 kg (#15789-587)
          1 72 kr
          Vetemjöl Typ 550 Dem 4 kg (#15789-592)
          1 72 kr
          Jäsf-överdrag avl upp till 1,5 kg (#36740-734)
          2 56 kr
          Jäsf-överdr runt upp till 2 kg (#36740-742)
          1 40 kr

          Tack i alla fall!

          Mvh,
          Annemarie

          • Kjell Askling säger

            Hej!

            Även order 19474 har skickats idag, så som vi lovat, och du bör nu också ha fått ett leveransbesked betr den ordern. :)

          • Kjell Askling säger

            Hej igen!

            Oj då, nu hade jag lite för bråttom. Vi fick inte med order 19474 i dagens leveranser, så som planerat. Går iväg först imorgon. :(

  134. Robin säger

    Hejhej!

    Tänkte höra om du/ni kan ge något förhandsbesked om min order #19605? Kan man få den levererad senast den 15 maj? Jag flyttar och det blir därför lite svårt med ett senare datum. Vet att ni har mycket att göra men vill ändå fråga.

    Mvh Robin

    • Kjell Askling säger

      Hej!

      Din order har faktiskt skickats idag, och du bör nu också ha fått ett leveransbesked via eposten. :)

  135. Anders Lindroth säger

    Hej!
    Fick ett Mail från er igår med förfrågan om jag forfarande är intresserad av att få beställda varor levererade. Jag har försökt svara på detta Mail men får bara ett felmeddelande tillbaka.
    Eftersom jag inte vet om mitt svar nått fram provar jag här istället. Ordernummret är 19508 och ja jag vill ha min order levererad.

    • Kjell Askling säger

      Hej!

      Något epostmeddelande från dig har inte nått fram till oss. Men, nu vi vet vi att du vill ha varorna levererade. :)

  136. Karin Beckérus säger

    Hej, vi äter väldigt mycket svarta bönor i familjen – flera gånger i veckan. Köpte därför 15 kg av er. Men är nu väldigt orolig att jag behöver kasta allt. Jag blötlagde bönorna som vanligt, och för säkerhets skull i ca 20 timmar. Och kokade dem sedan i 60 min. Smakade några bönor och de jag smakade på var bra – lite sönderkokta bara. Sen när vi skulle äta märkte vi att över hälften av bönorna fortfarande var okokta. Då hällde jag dem i en gryta och lät dem koka en timma till. Men hälften av bönorna är fortfarande okokta och jag fick nu slänga hela grytan. Vad kan jag göra? Bönorna ser identiska ut i torkat tillstånd men kokta ser jag en klar skillnad i rödaktiga respektive mörka (hårda) bönor. Och de hårda utgör minst 50% av allt så går ju inte att äta.
    Kan jag reklamera? Det måste varit andra som hört av sig?
    Eller är det så att man får koka 3-4 timmar och stå ut med att hälften är mos?
    Ge gärna råd!
    Med vänlig hälsning, Karin Beckérus

    • Kjell Askling säger

      Hej!

      Gav nedanstående svar på dessa frågor under Synpunkter på produktsidan, där du tidigare postade frågorna/synpunkterna, men vad jag förstår nu så har inte det svaret gått fram till dig. Finns tyvärr ingen riktig svarsfunktion under Synpunkter.

      ”Klart att du kan reklamera bönorna, och bra att du gör det, speciellt som du är den enda som hittills har hört av sig ang detta.

      Så svårkokta skall bönorna definitivt inte vara, men varför dessa är det är svårt att direkt ge ett rakt och enkelt svar på. Vi har bara stött på detta problem i ett parti med små vita bönor tidigare.

      Vi kollar upp de svarta bönor som vi nu har i lager, och även de som vi får in om ca en vecka. Vill du ha nya bönor skickade till dig eller vill du att vi krediterar de bönor som du har köpt?

      Något som kan hjälpa till med att få bönorna mer lättkokta är att ha salt i blötläggningsvattnet (2 tsk per liter vatten, enligt boken Varulexikon för livsmedel från 1951). Alger i kokvattnet kan också göra bönorna med lättkokta. Men, detta kände du kanske redan till.”

      Efter provkok av de bönor som du har fått utav kan vi konstatera att vi fick samma resultat som du. För att det skulle fungera att äta bönorna så behövde de kokas i 2-3 timmar, med resultatet att ca hälften vara ganska sönderkokta. Vi har nu precis fått in en ny batch Svarta bönor, men ännu inte hunnit kolla upp dessa. Återkommer så fort vi har gjort det.

      • Karin Beckérus säger

        Hej och stort tack för svar, ert engagemang och skönt att ni provkokat bönorna själva och fått samma resultat som vi.
        Vi har ätit era linser och kikärtor istället och är mycket nöjda med dessa!
        Jag avvaktar den nya batchen ni fått in. Vi älskar svarta bönor och hoppas kunna byta vår säck mot en ny. Ingen panik såklart.
        Tack igen för snabb service och kommunikation!

        • Karin Beckérus säger

          Hej angående min fråga om svarta bönor. Har ni kollat er nya leverans nu och är den mer ok?

          Hälsar Karin

          • Kjell Askling säger

            Hej!

            Ja, vi har provkokat den nya leveransen av svarta bönor. Tyvärr är det ungefär detsamma med denna leverans. Vi behövde koka bönorna 2-3 timmar för att alla bönorna skulle bli genomkokta, dock med resultat att ca hälften av bönorna blev lite för lösa. Smaken var ok, och det var inga problem att äta dem. Men, bönorna borde givetvis ha varit mer homogena vad gäller koktiden. Tycker själv definitivt inte att bönorna är så dåliga att de inte kan användas, men vi står givetvis fast vid lovet att kreditera dem eller att skicka en ny säck homogena bönor när vi har fått in sådana i lager. Säg till hur du vill ha det.

          • Karin Beckérus säger

            Hej och tack för snabbt svar!

            Jag tror absolut de kan användas/ätas även i mosigt skick, och för mig personligen är det kanske inte så jättenoga, men för mitt autistiska barn med selektivt ätande (som äter bönorna som dom är med olja och salt) är det viktigt att konsistensen är ok. Likaså att koktiden är lite mer hanterbar eftersom vi äter så mycket bönor.

            Så när väl ni får hem mer homogena bönor så blir jag jätteglad för en ny leverans.
            Jag kan ju koka de andra och göra bönröror etc, men vill ni att jag returnerar gamla påsen så gör jag självfallet det också!

            Allt gott,
            /Karin

          • Kjell Askling säger

            Hej!

            Vi försöker få hem svarta bönor som är mer homogena så fort som möjligt, och när vi har lyckats får du en ny leverans skickad till dig. Någon retur av bönor behövs inte.

  137. Per Jönsson säger

    Hej
    Undrar när min beställning av Ölandsvete kommer
    Order19668 ,tänka att det ska bli en present tillsammans med en kvarn
    Hoppas det går att ordna innan den 20 maj
    Mvh Per

  138. Eva Gustavsson säger

    Hej! Tack för alla fina varor som ni förmedlar till oss. Men det här med leveranstider och förtur: Nu har jag två gånger önskat mig att jag ska få min leverans efter dem som beställt före mig, och före dem som beställt efter mig. Det har fungerat på så sätt att jag inte behövt vänta flera månader. Och jag har inte heller bett om förtur (det känns otrevligt att göra det). Och så undrar jag om det inte är dags snart att helt enkelt börja leverera alla order i tur och ordning? Det måste försena leveranserna avsevärt i genomsnitt att hålla på och laborera med alla önskemål om förtur, eller?
    Mvh Eva

    • Kjell Askling säger

      Hej!

      Ja, det är dags att leverera i tur och ordning, och faktum är att vi redan gör det. Nu ska vi se till att vi fortsättningsvis skickar alla inkomna ordrar (med lagerhållna varor) inom 2 arbetsdagar, så som vi i princip alltid gjorde innan coronapaniken drabbade samhället i början av mars förra året. Visst har hänsynstagandet till kundernas individuella behov försvårat och försenat vårt orderarbete, men vi har ändå sett denna lösning som den totalt sett bästa lösningen.

  139. Karin Beckérus säger

    Hej!
    Hoppas sommaren varit bra! Vi njuter fortfarande av linserna och kikärtorna vi köpte! Ville bara fråga om ni vet när ni får in svarta bönor med mer homogen koktid (se ovan svar i maj).
    Allt gott, Karin

    • Kjell Askling säger

      Hej!

      Jodå, sommaren har varit bra, och gett oss möjlighet att komma ikapp med ordrarna, även om vi just nu har haft en tuff orderstorm. Men den rider vi ut. :)

      Vi har för några dagar sedan fått in ny omgång med svarta bönor, som vi upplever som bättre än tidigare. De är fortfarande inte homogena i storleken, men resultatet efter kokning är bättre. De blir mer jämnt färdigkokta. Vi har hittills dock bara testat dem en gång, med blötläggning i 33 timmar (i kylskåp) och kokning i 1 timma. Går troligen bra att minska på blötläggningstiden och ev öka ut koktiden något, om så behövs. Det provar vi nästa gång.

      • Karin Beckérus säger

        Hej, Så bra att de nya bönorna kan bli mjuka lite snabbare/är mer jämna. Vad jag ser i vår konversation i maj så skulle ni skicka en säck (15 kg) kostnadsfritt när ni fick in de nya bönorna. Har det ändrats?

        Jag kommer beställa 15 kg röda linser nu idag så då blir det en leverans till mig bokad iaf som kan användas. (Om ni ändrat er om ovanstående är det bra att veta för då behöver jag beställa svarta bönor också.)

        Allt gott!
        /Karin Beckérus

        • Kjell Askling säger

          Hej!

          Vi står givetvis fast vid vad vi har lovat, och skickar med bönorna kostnadsfritt i din kommande order.

          • Karin Beckérus säger

            Stort tack! <3 Jag ordnar en beställning bums.
            Säg till om du behöver ngt mer från mig.
            Tack för riktigt fin service!

  140. Clara Sjöborg säger

    Hej! Jag undrar vart order nr #21041 kan ha tagit vägen, från den 5 december.

    Skulle ha till julklappar, men nu verkar det som att jag i sista stund behöver tänka om eftersom jag inte har hört någonting om leverans.

    Mvh Clara Sjöborg

    • Kjell Askling säger

      Hej!

      De produkter som du beställde stod som beställningsvara, och gör det tyvärr fortfarande. Leveranserna från Italien är kraftigt försenade. Ev kan vi ha leveransen hos oss i nästa vecka, men vi vågar inte lova något i dessa Corona-tider. Normalt skickar vi produkter som står som beställningsvara inom 1-2 veckor. Men, inget är normalt numer.

Lämna ett svar till Mattias Handley Avbryt svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>